maandag 13 september 2010

Mijn held.........mijn man!

Zoals ik al gezegd had ben ik gisteren op de haven (Haukes) geweest want mijn man had dit weekend zeilwedstrijden in een Centaur.
Jaren geleden was hij een fanatieker zeiler... meer tijd, vrijgezel, jong je kent het wel. Nu is dat allemaal anders.....maar voor onze ark ligt wel een kleine zeilboot, voor als hij 's avonds een keertje weg wil.


Onze kajuitzeiljacht ligt ook op de Haukes (op het eiland Wieringen) en daar varen we soms een weekendje naar Texel en natuurlijk onze vakanties mee.






Maar goed zeilwedstrijden, mijn man werd deze zomer gevraagd door de man waar hij ook de Optimisten trainingen mee geeft. Kinderen van 8-10 die voor het eerst gaan zeilen.
Rob, mijn man, was meteen enthousiast dus die toog zaterdag ochtend heel vroeg naar de haven en kwam ook weer zeer enthousiast terug.. ze waren 2e geworden van de wedstrijd er zouden er nog 3 volgen. Helaas werd zaterdag de wedstrijd afgeblazen dus hij was eerder thuis. Er stond een dikke windkracht 7 op het Amstelmeer en dan wordt er niet meer gevaren met deze kleine, lichte bootjes.


De volgende dag, zondag, ik had beloofd foto's te maken, dus ik mee. Nou is fotograferen op het moment niet zo gemakkelijk  voor me (schouder blessure) zeker niet op een boot die wat golfslag heeft dus de foto's zijn hier en daar scheef en niet geheel scherp. (ik heb ze maar even recht geshopt) Maar een kniesoor die daar op let.

De eerste wedstrijd van de zondag werden ze 1e....... de tweede wedstrijd werden ze 5e (dat was jammer maar dat lag natuurlijk aan de startpositie) en de 3e wedstrijd werden ze 1e.
En over de hele wedstrijd gezien werden ze .. ja je raadt het al 1e... dus ik ben trots op mijn man, die na jaren weer eens in trapeze heeft gehangen (zie foto's)
waarschijnlijk heeft hij de hele aankomende week spijt want hij zou wel eens spierpijn kunnen krijgen.

Maar ik denk zomaar dat, als hij de volgende keer weer wordt gevraagd.... dan doet hij het weer...!




Deze blog gaat over Alle mooie dingen............nou, is dit niet mooi?
groetjes
Anita

5 opmerkingen:

  1. Hij hangt wel heel netjes in zijn trapeze (dat zie je wel eens anders), maar als je dit niet heel vaak doet, dan toch vast spierpijn maar ach, als je 1e wordt, geeft dat niks!

    Ik vind je foto's trouwens prima gelukt :-)

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is prachtig Anita, gefeliciteerd met deze mooie overwinning. En je foto's vind ik prachtig hoor.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is heel mooi! Ziet er wel spectaculair uit zoals hij aan de boot hangt! Stoer!

    Groetjes! Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! En wat moet dat machtig zijn zo de zeilboot te kunnen nemen en ergens of nergens heen te zeilen! Zaaaaaalig!
    En een wedstrijd winnen is natuurlijk ook niet mis! Congrats!
    Marian
    Prachtige blog heb je trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijzonder fraaie opnames....
    trouwens jullie uitzicht op de foto hiernaast is ook schitterend.... je bent een bofferd.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen

Wat lief dat je een berichtje achterlaat, heel erg bedankt.

Populaire berichten