dinsdag 16 augustus 2011

scrap/kaartmaak dames ik heb jullie advies nodig!

Ik ga voor het geld wat ik voor mijn verjaardag krijg.... een stansmachine kopen... en ik kan niet kiezen.. dus ik wil van jullie horen... wat zal ik kopen?

een BIGSHOT?









of een CUTTLEBUG???




welke moet ik kopen...en wat moet er bij zitten.... want dat is ook belangrijk!

dames willen jullie snel reageren.. want ik denk dat ik niet langer wil wachten dan dit weekend....;)

Ik wil iedereen bedanken voor het meeleven na mijn laatste post (het ontslag en die stomme arm/schouder/nek)
Ik heb voor mezelf even een rustpauze ingelast... ga geen stress hebben over een baan die ik na 1 november niet meer heb.... ik kan mezelf nog even bedruipen dus stap voor stap.
Aanstaande vrijdag ga ik naar de back/neck kliniek in Den Haag en laten we hopen dat die dokter gelijk krijgt... 2/3 behandelingen en dan moet het over zijn....
De wonderen zijn de wereld nog niet uit dus ik wacht het af.

Nogmaals bedankt voor al jullie lieve mailtjes echt super!
groetjes Anita


19 opmerkingen:

  1. CUTTLEBUG,
    die heb ik zelf en ben daar heel tevreden over anita.


    groetjes, marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anita,
    Op het gebied van scrap-dingen kan ik je echt niet helpen. Daar weet ik niets van af... Die machientjes zien er beiden even indrukwekkend uit. Wel wil ik je zeggen dat je het goed doet, een rustpauze; geen gepieker over die baan, eerst maar eens zorgen dat je nek en schouders het weer naar behoren gaan doen, zodat je weer kunt genieten van alle dagelijkse en vooral leuke dingen. Laat de rest de rest maar even... Dat gaat toch wel verder...
    Je bent toch pas op 2 oktober jarig? Of heb ik het nou helemaal verkeerd gelezen... En toch ga je dit weekend je cadeautje al kopen? Nou geniet er maar van en ik hoop dat iemand anders je kan adviseren Anita.
    Ik wens je een heel fijne avond toe,
    groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben erg tevreden met de Big Shot, (maar heb geen ervaring met de cuttlebug) wat heb je nodig, de transparante platen en een embos tapijtje. Ik olie hem af en toe met naaimachine olie. En vooral niet forceren, Het moet er soepel doorheen gaan.
    Succes met je keuze. En met je je bezoek aan de kliniek. Je hebt gelijk niet te stressen, elke dag heeft genoeg aan zijn eigen zorg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb geen van beide, maar lees vaak dat de Cuttlebug erg goed moet zijn. Maar wie weet krijg je advies van de experts lol.

    En goed dat je even een rustpauze inlast. Alles gaat toch zoals het gaan moet....

    Groetjes van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helaas heb ik hier totaal geen verstand van, dus ik kan je ook niet helpen! Daar schiet je veel mee op hè...:-)!

    Sterkte met je schouder, goed dat je er voor kiest om even een rustpauze in te lassen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan je helaas geen advies geven maar hoop wel van harte dat de behandelingen voor je nek en schouders gaat helpen !

    In elk geval veel sterkte ermee, hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. met de cuttlebug heb ik geen ervaring maar met de big shot wel. Die heb ik namelijk zelf.
    Ik ben er heel tevreden over. hij draait de platen er erg licht doorheen. en de stansen komen er mooi gesneden uit.
    Hij is geloof ik wel wat zwaarden als een cuttlebug, maar als je hem gewoon thuis gebruikt en niet iedere keer hoeft te verplaatsen maakt dat natuurlijk niet zoveel uit. Verder kan je door de bigshot stansen van allerlei merken halen
    Ook vilt en foam is een makkie.
    groetjes ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Anita,
    Ik heb de Cuttlebug maar nog het oude model, de nieuwe schijnt veel beter te zijn. Met mijn oude draai ik nu al ruim 1 jaar allerlei stansen en dat gaat ook goed. Je hebt er A, B en C platen bij en er is ook een matje voor extra druk als je wilt embossen en snijden. Maar dat siliconen matje moet je er niet bij nemen hoor. Gewoon bij de Action zo'n siliconen bakmatje kopen en op maat snijden (dan heb je wel 6 matjes!) De B-platen trekken best angstwekkend krom maar dan draai je ze de volgende ronde gewoon om. Ze beschadigen ook behoorlijk (elke stansafdruk staat er in)maar daar moet je je niets van aantrekken. Ik zou er wel direct een extra B-plaat bijkopen, soms breken ze wel eens maar dat heb ik ook nog nooit gehad. Als de stapel platen met stans en papier te dik wordt moet je de boel een beetje verspringend opstapelen en dan gaan draaien en dat kost best een beetje kracht. Dan lijkt het bij mijn CB wel of hij uit elkaar klapt maar ook dat is nog nooit gebeurd. De nieuwe schijnt hier allemaal veel minder last van te hebben. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes met uitzoeken. Ook sterkte in de kliniek, je zult je even geradbraakt voelen maar de hoofdzaak is dat de boel weer recht komt te staan en dan zul je zien hoe je opknapt!!

    Groetjes, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb de Cuttlebug omdat er veel verschillende stansen door kunnen,je hebt die plaatjes nodig,maar die zitten bij de koop volgens mij,maar dat kun je ook in de winkel vragen en er kan ook vilt en foam doorheen en ik stans met de cuttlebug stans ook met dun karton,daar maak ik de letters mee,de nestabilities gaan er ook door,ben benieuwd waar je voor gaat,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hé, ook ik kan je hierbij niet helpen helaas.
    Heel goed van je dat je je niet druk gaat maken over de baan die je straks helaas, niet meer hebt.
    Je lekker verlekkeren aan de cadeautjes die je gaat kopen en krijgen! :-)

    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb de Bigshot en die bevalt me prima, met de cuttlebug heb ik geen ervaring.
    Ik presteerde het alleen om een van de twee platen te laten knappen maar dat komt denk ik omdat ik het embossmatje ertussen had laten zitten terwijl hij in de kast stond. Dat doe ik nu dus niet meer.
    Verder denk ik dat de bigshot iets goedkoper is terwijl hij het zelfde kan als de cuttlebug.
    Succes met kiezen.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kom je even een knuf geven ...want van de rest heb ik geen verstand ...succes vrijdag ! liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als je een vaste plek hebt zou ik voor de big-shot gaan, deze is wat stabieler dan de cuttlebug. De cuttlebug is wat handiger om mee te nemen.
    De platen zitten bij allebei de machines, alleen een extra embossingmatje heb je wel nodig.
    wil je langere stanzen gebruiken, zoals de stanzen van Tim Holz dan heb je wel langere platen nodig. Maar om te beginnen krijg je de platen die je nodig hebt geleverd bij je machine. Veel succes met je beslissing (en even showen wat het geworden is he ???
    groetjes,
    Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Anita,

    Helaas, aan mij heb je niks wat dit aangaat. Ik heb zoiets niet, lijkt me wel heerlijk als je veel kaarten maakt.
    Je vorige post heb ik helaas gemist!! De reden daarvan zie je op mijn blog.
    Wat naar voor je,niet dat je zonder baan zit(je vind vast wel weer iets leuks)maar de manier waarop!!
    Ik ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat met je schouder/nek! Ik hoop echt voor je dat je er binnenkort helemaal van af bent.
    Dan komt de rest ook wel goed.

    Lieve groetjes van Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zonder twijfel de Bigshot ! Heb diverse jaren op beurzen gestaan voor een scrapbookwinkel .Met de cuttlebug waren er regelmatig problemen [ gingen echt stuk ] en met de Bigshot maar 1 x in al die jaren .
    Heb zelf al ruim 4 jaar een Bigshot tot volle tevredenheid . Bij de Cuttlebug heb je ook 3 platen en moet je elke keer nadenken over de combinatie daarvan , met de Bigshot heb je er gewoon 2 .
    De Bigshot is ook veel stabieler !
    Succes met je keuze !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Anita, zie hier al heel veel advies staan. Ikzelf zou voor de big shot gaan is wat steviger als de cuttlebug. Ben benieuwd wat jouw keuze wordt.

    Sterkte van de week bij de dokter.

    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Op deze site is de bigshot nu in de aanbieding.
    groetjes, Sas
    http://www.2pinkladies.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb een cuttlebug gehad en ingeruild voor de big shot. Nooit geen minuut spijt van gehad. Ik vind de big shot veel fijner werken, is stabieler en draait een stuk lichter. Ik zou dus zeker voor de bigshot gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Helaas aan mij heb je niks wat advies betreft;-).
    Hoop voor je dat ze het goed ingeschat hebben en je na 2 tot 3 behandelingen er van af bent.....
    Wat betreft je baan, goed dat je er nu zo naar kijkt en mee omgaat. Er komt vast iets anders voor terug..... Fijn dat je zoveel steun ervaart aan de reacties.

    Sterkte!

    Fijne zondag, hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen

Wat lief dat je een berichtje achterlaat, heel erg bedankt.

Populaire berichten