zondag 15 mei 2011

Rozen.............

Er is ergens in blogland een blog die begonnen is met een genietmomentje.... ik wil mijn genietmomentje hier neer zetten.. sorry dat ik niet wist wie er mee begonnen was maar ik dacht er meteen aan toen ik een foto aan het maken was van MIJN roos.
(ps blog toegevoegd van Bizzy at home van Rennie)
(ps2 ook meteen mijn header aangepast want de knoflook heeft nu iedereen wel gezien)

Voor sommige onder jullie is het de eerste ervaring met deze roos die volgens ook weer sommige niets met een roos te maken heeft, wat ik wel door heb in al die jaren of je vind het leuk/mooi of foeilelijk.
Ik ben dus degene die hem geweldig super ongelooflijk mooi vind.
Deze roos heb ik al jaren ik denk al 20 jaar in mijn tuin maar diverse malen opnieuw moeten kopen omdat ik ging verhuizen en de oude niet kon/mocht meenemen.
Hoe de roos heet: Rosa chinensis "viridiflora" en nogmaals ik vind hem leuk!
hieronder wat foto's van de bloemen. Helaas kon ik hem niet aan de struik fotograferen er staat teveel wind, die struik gaat alle kanten op... dus even naar binnen gehaald.


Net open een echte groene roos.. maar al met bruinrode accenten.


De tweede fase hier zie je de bruinrode accenten dieper worden 
en langzaam aan roodroze kleuren.


En hier de laatste fase hij is roze creme en de bloemblaadjes
vallen er langzaam af.

Deze roos bloeit als eerste en gaat als langste door vaak bloeit hij in een "warme" winter nog even. Het enige nadeel van deze roos.... hij geurt niet!
Het is net een toverbal.
En ik ben zo benieuwd of jullie hem mooi vinden kijk even naar de grote foto's misschien wordt hij dan nog mooier ;)
Natuurlijk mag je ook zeggen als je hem niet mooi vind hoor... helemaal geen probleem, dan houdt ik hem lekker voor mezelf.

Zoals al eerder gezegd waren we (dochterlief en ikke) gisteren bij haar een workshop rozen van papier maken.
Ik weet niet of ik een natuurtalent ben maar het was heel grappig om uit stukken papier ineens een bloem te zien verschijnen. 
Ook hieronder de foto's (alleen die van mij want ik weet niet of ik die van dochterlief mag laten zien.


de eerste een traditionele roos de kleur is een beetje bruinig roze


de tweede roos een engelse roos de kleur heel licht zalm


de derde en laatste roos moet een pioenroos voorstellen
maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen... ik zie het niet zo.
De kleur is overigens lavendel roze.

Ondanks dat de laatste roos niet zoveel op een pioenroos lijkt vond ik het een hele leuke workshop en gezellig met dochterlief een middagje freubelen.
Er waren overigens nog meer blogdames. Een mevrouw met een mooie naam uit Belgie helaas heb ik de naam van haar blog niet onthouden (ze schijnt hele mooie elfjes te maken en de naam van de blog heeft ook iets met fairies) en Rozmeen van Pastels and Whites zij ging ook met hele mooie rozen naar huis.
Zeg, Rozmeen vond het heel leuk om je te ontmoeten we hebben helaas niet al te veel tijd gehad om met elkaar te praten maar vond het heel erg leuk.

Jannie nogmaals bedankt voor je workshop ik vond het geweldig leuk om te doen.

25 opmerkingen:

  1. Ik heb zeker heel erg meegenoten met jouw geniet moment!! Echt ik vind die roos super en ik word er heeeel erg hebberig van,ik hou wel van aparte planten.Ook je papieren rozen zijn heel erg mooi !!.Het blog wat je bedoeld is van Renny - Bizzy @t Home.Fijne avond
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De roos uit je tuin is heel bijzonder, ik heb zoiets nog nooit gezien!! Hij lijkt ook niet echt op dar wat wij roos noemen maar dat maakt hem juist zo speciaal en dan die enorm lange bloetijd.niet te geloven.
    Je bent dus WEL een natuurtalent, wat zijn die papieren rozen gaaf -kun je nu ook hele kleine maken voor op kaarten??????

    Liefs, Irene
    PS: dank voor je mailtje...school gaat dus nog ietsje langer duren???? Hoofdzaak: niet opgeven en afmaken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van allebei de bloemen geniet ik, die van papier en de echte, dus echt een geniet moment.
    Bij Renny van Bizzy at home kun je, je genietmomentje invullen.

    Groetjes,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat knap gedaan Anita heel erg mooi echt fantastisch complimenten hoor
    wat een mooie dingen kan je toch allemaal maken
    nu je hebt wel talent
    Fijne dag verder groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem heel bijzonder en mooi.
    En fijn,dat je je genietmoment even met ons deelt.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moest even wennen als de roos nog helemaal dicht is, maar wel al enthousiaster bij de andere foto's en leuk zo'n workshop! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie rozen, zowel de echte als de papieren exemplaren :-)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het ook plaatjes! Heel bijzonder. En ook de papieren zijn prachtig.
    Ja, je had m'n blog al gevonden zag ik. Leuk dat je ook meedoet.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi mooi je roos uit je tuin maar je papieren rozen zijn ook supper groetjes rommy lekker genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kende je roos uit de tuin niet, maar hij is prachtig. Fijn dat deze zolang bloeit.
    De zelfgemaakte rozen zijn ook top.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. MOOI!!!!DE GROENE ROOS!!!!Hij is inderdaad heel speciaal.. en een hele lange bloeitijd!!!een echte.. must have.. maar ik vind je zelfgemaakte rozen ook supermooi!!!!
    EEn fijne avond Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb je tuinroos nog nooit gezien maar ik vind hem prachtig en je papieren rozen zijn geweldig goed gelukt ,lijkt me ook erg leuk om te maken

    groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi !! goed gelukt hoor....en je echte roos is ook prachtig !!.......en je banner ook !!..enne kom je voortaan weer als ik er ben ??? whahahhahahh!!...liefs Ria...xxx.....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig hoor!! je rozen, je bannern echt genieten!

    Fijne week
    Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi

    Wat een prachtige rozen.
    De eerste heb ik nog nooit gezien, hele mooie bloem.
    Je hebt een enorm mooi blog.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hee mam wat heb je weer een mooie rozen gemaakt..
    Ik vond het heel erg leuk om deze workshop met je te doen. Als het niet zo duur was had ik het elke week met je gedaan

    Groetjess
    Mignon (dochterlief)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Anita
    Je gelooft het niet wij hebben je roos ook in de tuin al 18 jaar leuk om hem bij jou tegen te komen hij is oersterk en van mijn man die hem prachtig vind .Ik vind hem minder .Leuk de paperoses.
    Fijne dag jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik kende deze roos niet en als je het er niet bij verteld had, zou ik niet gedacht hebben dat dit een roos is. Ik hou zelf van de rozen zoals we ze allemaal kennen, maar moet wel toegeven dat dit een aparte bloem is.
    Je paperrozen zijn echt prachtig geworden.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha ha, ja dat is toevallig, jullie op zaterdag en wij op zondag...
    De jouwe zijn ook erg goed gelukt hoor, bij mij is de Engelse niet mooi vind ik.

    En je Rosa viridiflora, die vind ik geweldig , ik heb hem ook al jaaaaaren en ook al eens een postje aan gewijdt.
    Ik vind hem leuk door zijn appartheid, en omdat hij bijna wintergroen is, en hij is voor bloemschiksters geloof ik iets heel moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. huh is dit een roos??die heb ik nog nooit gezien zeg..prachtig
    je papieren rozen zijn ook heel mooie geworden..lijkt me super leuk werk
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk zo;n geniet momentje, je tuinroos is heel erg bijzonder! Nog noit gezien, erg mooi!
    je papieren rozen zijn net echt!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha Anita!

    Eindelijk weer even tijd af en toe(!) om de blogs na te lopen. Je foto's van je papieren rozen zijn erg mooi geworden! En die andere "echte" roos is wel heel bijzonder!

    groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi,

    Nou ze zien er echt prachtig uit..zal van de week een post maken met de rozen die ik gemaakt heb :-)

    Ik vond het ook heel erg leuk je ontmoet te hebben!

    Liefs en een fijne zondag,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Anita
    Wat een prachtige rozen, de echte en ook de zelfgemaakte!! Die zien er ook bijna echt uit!
    groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig zijn ze !!!
    lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen

Wat lief dat je een berichtje achterlaat, heel erg bedankt.

Populaire berichten