dinsdag 21 september 2010

Update... een weekendje weg......

Zoals gezegd wij zijn het weekend naar het Hof van Saksen geweest... en dames.... het was wel een luxe omgeving.
Kroonluchter Piet Boon

De restaurants (het zijn er geloof ik 7 of 9) zien er allemaal stuk voor stuk luxe uit.
In een van de restaurants hadden ze zeker boven elke tafel deze kroonluchter van Piet Boon hangen, weliswaar in het wit, in de eerste rij hingen er zeker 12 en het restaurant was meer dan 1 rij breed.
Ik weet niet wat deze kosten maar volgens mij kan je er een leuk kadootje voor kopen in diverse winkels, hoewel ik ook geen nee zeg als ze mij deze willen geven... maar wel de witte dan, he?

De tuinen en ik denk ook het park zijn aangelegd door Piet Oudolf.. en ja dat is de meester van de grassen en dat zag er dan ook geweldig uit. Ik zag direct, zonder dat er een bordje bij hing , dat hij deze tuinen had ontworpen, wilde mijn gelijk halen dus heb het even aan de mevrouw van de receptie gevraagd...

Via de ingang kwam je recht op de receptie af.. met bomen langs de kant en aan het uiteinde een mooie border met aan 2 kanten een pergola heel erg mooi... (natuurlijk geen foto van gemaakt.. tja sorry geen tijd, zo'n weekend is zo voorbij)

De kinderen vonden het zwembad met de wildwaterbaan helemaal geweldig dus die waren ook zoet.
Zaterdag even wat boodschapjes gedaan in Assen, ben nog op zoek geweest naar de winkel Brocaatje uiteindelijk hebben we hem gevonden.. (in een nieuwbouwwijk) ..lang leve de Tomtom en toen... tja ik durf het bijna niet te bekennen... maar ik durfde niet aan te bellen, hebben jullie dat nou ook?
Waarschijnlijk ben ik een ongelooflijke oen dat ik niet langs ben geweest heb natuurlijk alles gemist maar misschien komt het ooit nog goed.

Foto gemaakt door mijn dochter.
Zondag zijn we met 2 nichtjes en mijn dochter en vriend naar Kamp Westerbork geweest.
Ik was er jaren terug al eens geweest maar manlief en de rest waren er nog nooit geweest.
Dit was een leerzame ervaring en ik kon al mijn opgedane kennis aan de kids spuwen, want ze waren heel erg geïnteresseerd en dat vind ik altijd prettig!


Maandags rustig wakker worden en toen in alle rust de rood met witte paddenstoelen gefotografeerd die op het park te bewonderen waren.. ik heb er nog nooit zoveel gezien!

Mijn man wilde nog wel even langs Havelte, leek hem wel leuk voor mij, en even na 13.00uur kwamen wij bij de winkel "In de Uylenbal" aan.
Natuurlijk wilde ik de winkel leeg kopen maar ik heb me heel erg beheerst en alleen een zinken cijfer 7 gekocht, maar dat Zweedse boek met die ingewikkelde naam lag dicht bij de kassa.. en die heb ik deze keer weerstaan...maar later toch een beetje spijt dat ik hem niet gekocht heb, misschien ga ik mezelf nog een keer kietelen en koop ik dat boek toch maar.
Ook hadden ze een hele mooie kandelaar staan.....tja die heb ik ook weerstaan..

Daarna nog even in Meppel een leesbril bij de Hema opgehaald.
ik kwam er namelijk achter dat ik met de bril van mijn zwager de krant toch wel heerlijk kon lezen.....

en toen was het weekend weer voorbij
nu ben ik aan het aftellen voor mijn operatie nog 2 nachtjes en daarna 1 nachtje in het ziekenhuis en dan mag ik weer naar huis.
Laten we hopen dat het allemaal volgens plan verloopt en dat ik weer gauw achter de computer kan kruipen om jullie allen weer te volgen.
Voor nu even, voorlopig, geen nieuwe bloggies meer.. maar ik blijf meelezen hoor!
Ik ga voor de operatie ook nog een nieuwe header maken met de paddenstoel foto's kijken of dat wil lukken

groetjes
Anita

25 opmerkingen:

  1. Heerlijk is het daar he. Wij zijn er ook gewest in de winter. Prachtig met die sneeuw toen. De grassen waren niet zo goed te zien;-). Zwembad was ook heel mooi. En idd de rest. waren super. Geniet nog maar even na.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOOOOOOOOOOOW ik stik hier...HAHAHAHAHAHAHA ik lig dubbel!!! Gaat ze op zoek naar Brocaatje...zelfs de TOM TOM wordt geraadpleegd.....DURFT ZE NIET!!! WHAHAHAHAHA...sorry...;)

    Uhm...je operatie....is me niet helemaal duidelijk hoe wat en waar, zal wel even teruglezen, vindt ik het daar? En anders heb ik pech;), wat het ook moge zijn, ik wens je veel sterkte en een SNELLE thuiskomst!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij heb een heerlijk weekend achter de rug en leuke dingen gedaan. Jammer dat je niet bij Brocaatje naar binnen durfde.
    Ik vind de foto van de paddenstoelen echt super.
    Ik wens je veel sterkte voor de operatie en een voorspoedig herstel.
    Tot gauw weer.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, ik ben net zo'n held dus snap je helemaal.
    Succes met je operatie, hopelijk snel weer thuis!

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ik zei het al hè...zo mooi is Hof van Saksen.
    Super en dat zwembad is hier in huis favoriet.
    Heerlijke herfstbeelden bij je.
    Genieten
    Succes met de operatie en knap snel weer op.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een lokatie om te houden zo te lezen...het klinkt heel erg goed! Wat een mooie foto van de paddestoel, prachtig!

    Sterkte met je operatie, ik hoop dat je je daarna snel weer de oude voelt en spoedig herstelt!

    Nog een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo hé wat een post, gezellig om te lezen.
    En die paddestoelen wat mooi ben vanmorgen ook op pad geweest maar zag niet van die mooie, jammer...
    Sterkte in het ziekenhuis.
    Liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was duidelijk een heel geslaagd weekend ,maar wat jammer dat je niet aangebeld hebt .Moet eerlijk zeggen dat ik het misschien ook niet gedurfd zou hebben ,stom he want zo ontzeggen we ons wel leuke dingen in het leven .Sterkte met de operatie en hoop dat je snel herstelt.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt het erg leuk gehad zo te lezen. En drempelvrees bij winkels aan huis..ja heb ik ook, maar ik doe het uiteindelijk toch altijd wel. Maar de eerste keer vind ik altijd een beetje onwennig :-)

    Sterkte met de operatie!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor je leuke berichtjes.
    Wat leuk dat je zo dichtbij was...en ja Hof van Saksen is heel mooi! Fijn dat jullie hier in de omgeving (ja ik zie het altijd breed, maar dat komt doordat ik ook veel in Groningen en Drenthe zit)zo genoten hebben. Maar jouw woonomgeving is voor ons ook weer heel leuk om te zijn hoor.
    Ik wens je heel veel sterkte en succes met je operatie en op een spoedig herstel! (hopelijk niks ernstigs)
    Groetjes van Karin (Mooi)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk dat heb je er lekker op zitten......weekendje weg ! sterkte met de operatie meis.......enne leuke blog !! ...ik ga je volgen hoor.......en tjs tuurlijk krijg je spijt van dat boek !! ( lees mijn blog !!)..weet er alles van .........en leuke winkel ik ben er ook geweest.......liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heerlijke omgeving he. wij hebben daar een aantal jaren en caravan gehad in hooghalen. en je had gewoon kunnen aanbellen hoor bij brocaatje. ik heb daar een keer een hele middag met mijn zus aan de thee gezeten. heel gezellig.
    prachtig bos daar bij kamp wersterbork. ik moet nodig maar weer eens die kant op...
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je kunt er weer even tegen lees, wat een mooi park he! En dat allemaal voor je operatie.. lekker hoor, kun je je nu even daar op storten.

    Heb even tijdje naar je paddestoelfoto gekeken, je ziet de druppels gewoon hangen ;) Gaaf..

    Groetjes, Sonja en veel sterkte he!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie grote Paddenstoelen
    en je heeft een heel leuk blog
    Leuk dat je een bezoekje aan mijn blog bracht
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk weekandje was dat. Jullie hebben leuke gezellige en indrukwekkende dingen gedaan.
    Alleen een ding is erg STOM van je en dat is natuurlijk dat je het boek liet liggen???. Als je de kans krijgt zou ik er echt een gaan halen want het is echt een prachtig mooi boek, ik vind ze in ieder geval een stuk mooier dan de JDL's magazine's en boeken. De meiden die het boek maken hebben overigens ook hun eigen blog die zijn ook erg leuk. Sterkte met je arm en tot gauw, groet Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nee echt durfde je niet aan te bellen ....
    en bovendien...dan ga je ook nier naar het druifje van drenthe? nou ja...wat een gemis...
    Maar gauw weer terug komen dan??

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dank je wel voor je lieve reactie.

    Wat leuk dat ik bij In den Uylenbal geweest ben, deze winkel staat nog hoog op mijn verlanglijstje maar de afstand (bijna)Zeeland - Drenthe verhoud me tot nog toe.

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk weekend heb je genotenmet je familie. Prachtig ook, je header met paddestoelen! Hi, ik zou zelf ook niet zomaar aan durfen bellen hoor?! Ik kan me er dus wel iets bij voorstellen. Ooooh..maar in Meppel zat een hele mooie winkel!... namelijk 't Mugje van Meppel! Je moet het natuurlijk ook maar net weten. Wel jammer, want daar had je in twee panden en een pipowagen kunnen neuzen.
    Als je goed herstelt bent, toch nog maar eens terug haha. Want ik zie al een eerdere tip voorbij komen van Bellemientje;-)

    Heel veel sterkte met de operatie..hoop dat alles goed verloopt en het niet al te ernstig is.

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Anita,

    Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Zo dicht woon ik niet in de buurt, dat ik daarvan op de hoogte ben. Ik ben er zelf vorig zomer voor het laatst geweest. Maar daarvoor, hebben wij ook al eens voor de dichte deur gestaan. Misschien, beperkte openingstijden?? Of toch een sluiting..ik heb geen idee.

    Je hebt het in ieder geval geprobeerd;-)

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Anita even een kort berichtje terug , want ik ga zo weg ...
    Ik zit 5 minuten vanaf Hoorn vanaf de snelwg a7 is het afslag 7 .
    Mail me maar voor het adres !
    enne wat ik heb , heel veeeeel brocante !Een paar berichten terug op mijn blog staan foto~s van de openschuur van het voorjaar
    Doei peet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk dat je even langs kwam en nu ben ik dan ook hier. Leuke blog, en zie dat je er nog niet zo lang bent. Bevalt het???? Ja vast wel. En als een winkel open is ga ik natuurlijk gewoon naar binnen, maar anders ga ik ook niet gewoon even aanbellen om te zeggen Hallo hier ben ik....
    Leuk ik ga je volgen.
    Dus tot later

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. zo te lezen heb je een leuk weekend gehad!
    je foto's van de paddenstoelen zijn in iedergeval geweldig mooi!

    Ik weet niet waarom je naar het ziekenhuis moet, maar ik wens je sterkte :-)

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi !! bedankt ,...alles goed gegaan in het ziekenhuis????...fijne dag .....liefs Ria......

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hoi even een antwoord op je vraag via mijn blog!
    Het tijdschrift Vakre is niet overal te koop maar wel bij brocante woonwinkels! net zoals de Jeanne d'Arc Living magazine...en natuurlijk altijd te bestellen via webwinkels zoals die van Ria..van 'It's Me'

    mooie foto's heb je gemaakt, vooral die van die paddenstoel vind ik super!
    veel sterkte en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Anita,
    Wat een schitterende rood-met-witte-stippen-paddestoelen zie ik hier!
    Bedankt voor je leuke reactie op mijn reeenserie, ik was zelf met deze ontmoeting ook heel erg blij natuurlijk. Het was in het Corversbos bij Hilversum, ook op de Westerheid tussen Hilversum en Laren zijn ze regelmatig te zien. Een prachtig gebied, maar jij zit daar in Vinkeveen aan het water ook niet verkeerd :)
    Groetjes en en fijne zondag
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Wat lief dat je een berichtje achterlaat, heel erg bedankt.

Populaire berichten